6 Tips om uw factuur eerder betaald te krijgen

Geplaatst door Peter Kuijer op dinsdag 16 juli 2013 in Administratie

  1. Zorg voor een duidelijke vormgeving van uw factuur met uw eigen logo. Zorg voor een eigen uitstraling, te veel ondernemers maken nog gebruik van een standaard opmaak die een boekhoudpakket biedt.
  2. Het totaalbedrag moet in één oogopslag zichtbaar zijn. Vermeld het btw bedrag en percentage. Een veel voorkomende fout is dat een bedrag zonder btw wordt overgemaakt.
  3. Vermeld de exacte datum waarop het verschuldigde bedrag uiterlijk moet zijn overgemaakt. Veelal staat er standaard onder een factuur een regel als 'betaling binnen 14 dagen'
  4. Lever een specificatie bij de factuur. Een specificatie met datumaanduiding, aantal uren en omschrijving van de werkzaamheden voorkomt veel ergernis.
  5. Wanneer er een offerte is gemaakt, laat de factuur daar dan bij aansluiten.
  6. Verwijs naar uw algemene voorwaarden en vermeld duidelijk een termijn waarbinnen er bezwaar kan worden gemaakt.

Meer investeringsruimte voor bedrijven

Geplaatst door Peter Kuijer op dinsdag 2 juli 2013 in Administratie

Ondernemers kunnen vanaf de tweede helft van dit jaar tot vijftig procent van nieuwe bedrijfsinvesteringen afschrijven en van de belasting aftrekken. Dat vermindert hun belastingafdracht voor de komende jaren.
De maatregel biedt bedrijven extra ruimte om te investeren. Het gaat om een bedrag van in totaal 400 miljoen euro.

Minister Henk Kamp van Economische Zaken en staatssecretaris Frans Weekers van Financiën hebben dat vrijdag 28 juni 2013 bekendgemaakt. Zij vinden de krimp in bedrijfsinvesteringen van bijna 8 procent in het eerste kwartaal van dit jaar "zorgwekkend". Daarom willen ze het bedrijfsleven een zetje geven om extra te investeren.

De regeling staat zowel open voor bedrijven die vennootschapsbelasting betalen als voor ondernemingen die inkomstenbelasting betalen.

Volgens Weekers moet de regeling bedrijven stimuleren te gaan investeren. Hij denkt dat ondernemers zo "extra lucht kunnen krijgen en dat kan ook de economie een zetje geven." Kamp vindt het belangrijk om het bedrijfsleven in moeilijke tijden tegemoet te komen.

Bron: ANP

Startende ondernemers

Geplaatst door Peter Kuijer op woensdag 19 juni 2013 in Administratie

Geef uw bedrijf een vliegende start. Met de startersvoordelen van de Belastingdienst bespaart u veel geld.

Hoe krijgt u het belastingvoordeel?
Houd uw inkomsten en uitgaven goed bij. Alleen met een goede administratie komt u in aanmerking voor startersvoordeel. Bovendien houdt u het overzicht en is het makkelijker om uw aangiften in te vullen.

Op basis van uw aangifte na afloop van het jaar berekenen wij uw precieze voordeel.

Jaarlijkse bijdrage KvK verdwijnt in 2013

Geplaatst door Peter Kuijer op dinsdag 18 december 2012 in Administratie

Met ingang van 2013 is de jaarlijkse bijdrage aan de Kamer van Koophandel afgeschaft en ontvangen ondernemers daarvoor geen factuur meer. De activiteiten worden voortaan gefinancierd uit de begroting van het ministerie van Economische Zaken (EZ).
Besparing

De jaarlijkse bijdrage die ondernemers betalen aan de Kamer van Koophandel is de afgelopen jaren steeds verder gedaald. Vorig jaar diende zich terecht de vraag aan of de inning van de heffing wellicht efficiënter kon. Facturering kost zowel de ondernemer als de Kamer van Koophandel tijd en geld. Hoewel de bijdrage aan de Kamer van Koophandel verdwijnt blijven ondernemers in de nieuwe situatie betalen voor de activiteiten die de Kamer van Koophandel oppakt om ondernemers verder te helpen met ondernemen. Dat gebeurt vanaf 2013 via het lastenkader voor het bedrijfsleven (belasting).

Nepfacturen
Rond de drukke feestdagen en in de stille zomerperiode zijn fraudeurs het meest actief. De Kamer van Koophandel waarschuwt ondernemers extra alert te zijn voor nepfacturen en goed te kijken waarvoor en over welke periode gefactureerd wordt. Over 2013 ontvangen ondernemers geen factuur van de Kamer van Koophandel voor de jaarlijkse bijdrage. Voor eventuele nog openstaande jaren kan nog wel een naheffing volgen.

Bron: Kamer van Koophandel

Bekijk onze privacy verklaring om te zien hoe we met je persoonlijke gegevens omgaan.

Powered by ChronoForms - ChronoEngine.com

Contactgegevens

PEKA Management B.V.
Keulenaar 30 
3961 NM Wijk bij Duurstede
T +31 (0) 343 - 411 780
E Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Exact certificate